2013-05-10 | 12:22:00 | Kategori: Allmänt

Låtarna på Demi - mina åsikter

Jag fick en kommentar från en läsare som ville att jag skulle lägga upp mina åsikter om låtarna från nya albumet. Självklart kan jag göra det!
 
1. Heart Attack

Passar jättebra som första singel, eftersom att det är singlen som ska få en att verkligen bli intresserad av albumet. Tycker den är riktigt bra!
 
2. Made In The Usa

En av mina favoriter från albumet. Det räcker med att man lyssnar dem första sekunderna för att märka att det är en riktig hit och en riktigt bra låt. Ska bli kul att se musikvideon!
 
3. Without The Love

Jag är en sån som brukar få lyssna några gånger på en låt för att inse hur bra den är. Det här är en sådan. Den blir bättre och bättre!
 
4. Neon Lights 

Också en av mina absoluta favoriter! Jag älskar dem låga partierna i låten och jag hittar verkligen inga fel i denhär låten. Den är toppen helt enkelt!
 
5. Two Pieces 

Denhär är också en sån låt jag måste lyssna in. Den blir bättre och bättre och jag gillar hur refrängen bryter av mot något helt annat än vad jag trodde. 
 
6. Nightingale 

Måste även lyssna in denhär, men nu är den en av mina favoriter. Refrängen är superbra och det är gåshudsvarning där varenda gång haha. 
 
7. In Case

Älskade den redan när demon kom ut och den är ännu bättre med Demi. Jag älskar den här låten och den är på min favoritlista. En av hennes bästa någonsin enligt mig!
 
8. Really Don't Care (ft. Cher Lloyd)

Denhär är också riktigt bra! Man blir glad av den och är också en av dem bästa låtarna på dethär albumet. Verserna är lika bra som refrängerna och Chers del i låten passar perfekt!
 
9. Fire Starter

Först var jag inte jätteförtjust i den, men jag har lyssnat in den och nu gillar jag den starkt! Refrängen ger mig gåshud och jag blir så glad att lyssna på den! En av mina favoriter här också. 
 
10. Something That We're Not

Riktigt bra och trallvänlig låt! Skulle kunna vara en One Direction låt, men det är ju inget dåligt precis? Refrängerna fastnar lätt och den blir bättre och bättre. 
 
11. Never Been Hurt

När jag hörde denhär första gången gillade jag inte den så jättemycket men den blir bättre desto mer jag lyssnar på den! En av mina favoriter och ÄLSKAR slutet av refrängerna!
 
12. Shouldn't Come Back

Gåshud. Den blir bara bättre och bättre och jag älskar det!
 
13. Warrior

Texten är så fin och hela låten i sig är så rörande. Jag tycker det är bra att man har fokuserat på Demis röst i denhär låten och inte använt så mycket instrument och effekter osv. Den blir bättre och bättre!
 
Omdöme på hela albumet

Jag hade riktigt höga förväntningar på albumet innan det kom och Demi har överträffat dem. Det finns inte en enda dålig låt och det är så svårt att hitta något negativt att säga. Som ni kanske märkte så har jag många favoriter och det bevisar ju bara hur bra albumet är? Lyssna på det om ni inte redan gjort det! Fast då kan ni lyssna igen. ;) 
 
 

Postat av: Anonym

Mina favoriter är in case och heart attack

2013-05-10 @ 16:52:06
Postat av: Anonym

kul att du lägger upp sånthär för det blir bra personligt och så. Kan du inte lägga upp en frågestund någon gång? :D

Svar: Visst kan jag det!
wernersson.blogg.se

2013-05-10 @ 17:49:59

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: